Att lyckas med sitt mässdeltagare kräver tid- både före, under och efter genomförandet.

Före: Vilka andra ska ställa ut? Finns det några begränsningar? Ström? Utrustning. Planera din monter i förväg och var förberedd. Monterns utseende, innehåll och budskap är ert ansikte utåt mot besökarna. Stora bilder, lite text, tänk på helheten och spela på många sinnen.

Under: Le! Var aktiv, bjud in. Se till att dricka vatten och håll blodsockret uppe. Försök engagera besökarna på mässan för att locka till dem till er monter. Tips är att ha en tävling med något fint pris och giveaways eller något att bjuda på. Är det lite större aktiviteter informera mässans arrangörer.

Efter: Följ upp, följ upp. De kontakter du samlat på dig väntar på att få ett erbjudande. Annars har du slösat med både deras och din egen tid.

Att göra 👍🏻

  • Var aktiv och utåtriktad
  • Planera in raster för att
    kunna vara på topp
  • För samtal med besökarna
  • Sätt upp egna kontakt- och
    försäljningsmål.

Att undvika 👎🏻

  • Prata i telefon
  • Prata med kollegorna
  • Stökig i monter
  • Stå med armarna kors